MY FELLOW FOLLOWERS

Sunday, February 17, 2013

GARA-GARA TAHI (read taik) BINTANG...

Aku bukan nak citer alkisah asteroid yang hit Rusia tu sebab aku percaya korang mesti dah baca paper, dah google dan dah tengok youtube pon kan? Tapi… ape yang aku nak cakap.. gara2 pasal asteroid ni, suami aku beli surat khabar.. yelah, sebab tahi bintang jatuh kat rusia, kalut dia gi beli suratkhabar (bahasa mudah org biasanye sebut tahi bintang, walaupon aku rase la tahi bintang n asteroid tu berbeza..shooting star i guess? hmm.. ntah xde ilmu sgt psl ni).

So ape masalahnye? Hari-hari orang beli suratkhabar ape.. yeke? Tidak untuk husband aku. Han ni spesis yang jarang2 ada dalam masyarakat. Sepanjang kahwin ni, aku still boleh kire dengan jari brape kali dia beli suratkhabar dan belum suma jari aku dah guna ok.. maksudnya belum cecah 10 kali la dia beli suratkhabar.

Alasan? Berjimat cermat orangnya? Oohh tidak.. bukan sama sekali. Aku pernah tanye dia sekali je kenapa dia tak suka beli n bace suratkhabar. Jawapannya simple tp cukup untuk aku gulp. hahaa..

“Wat ape bace paper? Banyak cerita pasal orang daripada pasal kejadian pape. Suke ke amik tau hal orang? Kalau ade big story pon, semua yang tak masuk akal nak dibesar2kan. Hal yang penting cover macam tak nak tulis langsung”

Abis tu info2 lain yang berguna ke camne nak tau? Sanggah aku.

“Nak info tgk discovery channel, national geo, history ngn yang lain2 tu”

Han sambung “itulah, kalo 24/7 I tgk discovery channel, u membebel, ajak tgk sekali, membuta depan tv, haihh..”

GULP sgt2. Hmm..pendapat yg ekstrem, tp itulah dia laki aku.

Pastu langsung aku dah tak tanya dah. So ngan aku2 skali tak baca paper skarang. Tup2, ari jumaat lepas beria2 balik bawak paper.

“aik? Beli paper?”

“uishhh sayang, taik bintang jatuh kat Rusia niii…huishhhh.. kena bace..kena bace…”

Hahhahaahaa… tau xpe. Grrrr…

Tp lain orang lain pendapatnya kan. Dulu cikgu aku penah cakap, orang selfish je tak baca paper, xnak amik tau hal masyarakat. Hmm.. tp so far aku takde masalah, still tgk berita kat tv (walaupon hal masyarakat kelas atasan berebut kuasa lagi banyak dari hal masyarakat sebenar). So dah tak pelik sangat pada aku bile tak baca paper walaupon dari kecik aku duk tgk ayah aku beli dan bace paper hari2, yg penting tgk dari belakang dulu sbb bace psl sport (yg paling ayah minat).


Ni semua ni mmg dia tak bace, kalau terjumpa pon semua suratkhabar ni kat umah ayah, kat restoran, Han akan kusyuk sebab buat teka silangkata. hahahaaa...

7 comments:



Hidup ini indah jika dihayati dan dinikmati..